Best Gezond
Image default
Geestelijke gezondheid

3 Eenvoudige tips die je helpen je groei mindset te ontwikkelen

Als je de behoefte hebt om nieuwe gewoontes te ontwikkelen, in dit blog wat eenvoudige tips om je op weg te helpen. Realiseer je dat het starten van een nieuwe gewoonte soms echt het moeilijkste deel is.

Ondanks onze beste inspanningen en intenties, gaat het opbouwen van nieuwe gewoontes soms niet zoals we het graag zien. Ons eigen welzijn behouden terwijl de rest van de wereld om ons heen draait, maakt het alleen maar uitdagender. Gewoontes zijn moeilijk te ontwikkelen maar makkelijk te bedenken, daarom deze drie tips/trucs om je te helpen nieuwe gewoontes op te bouwen.

1. Maak er een uitdaging van

Er is een reden waarom zevendaagse of zelfs 30-daagse uitdagingen zo effectief zijn. Door van je nieuwe gewoonte een uitdaging te maken, stel je jezelf een doel om er elke dag aan te werken. Het duurt ongeveer 21 dagen om een nieuwe gewoonte te ontwikkelen, dus als je wilt dat het blijft hangen, probeer dan een 21-daagse uitdaging voor jezelf te maken en plan het in.

2. Maak anderen deelgenoot van je plannen

Het is makkelijk om op te geven als het moeilijk wordt, en als het moeilijk wordt om je doel te bereiken. De beste manier om dit tegen te gaan is door je doelen aan anderen te vertellen. Vertel anderen dat je probeert gezonder te eten, meer rust te pakken, elke dag te wandelen, of welke gewoonte je ook wilt creëren. Niet alleen maakt dit je meer verantwoordelijk voor je doelen, maar je hebt nu ook die publieke bekendmaking van je gewoonte om het moeilijker te maken om te stoppen.

3. Hou het simpel

Succesvolle gewoontes zijn de simpele gewoontes. Hoe moeilijker je het maakt om je aan je gewoonte te houden, hoe moeilijker het zal zijn om het vol te blijven houden. Bijvoorbeeld, als je van nooit een dag in je leven sporten overstapt op elke dag trainen, zul je het waarschijnlijk niet lang weten vol te houden. Zo krijgt je nieuwe mindset geen enkele eerlijke kans. Zeg in plaats daarvan tegen jezelf dat je elke week op een vaste dag een half uurtje gaat trainen, en laat de workout dan wat flexibeler. Dit geeft je opties om mee te werken, en je zult meer kans hebben om het vol te houden. Wat je mindset alleen maar ten goede komt.

Meer weten? Ga naar milouborren.nl en leer meer over persoonlijke groei.

Gerelateerde artikelen

Wat zijn de gezondheidsvoordelen van een verzwaringsdeken